believe

believe 每一个作品都是从心出发的。。真好
Splendor in the Grass - Pink Martini

DOCTOR CAP:

醉卧斜阳听草声

 

某一个阳光明媚的早晨,我化好精致的妆,和往常一样充满期待地出门,迎接新的一天。邻居的小狗还是一样的可爱,出门左转的便利店窗户照常打开。我微笑着和每一个人说早安,就像多年前对你说的一样。  

 

想起那些年的猖狂,借着青春的名义如此肆无忌惮。我们追逐在一片青葱里,嬉笑打骂间,阳光下的背影渐渐拉长,我们甜蜜地告别少年。我知道你有自己的打算,而我也不准备放弃自己的理想。青春的热情充满了不可思议的力量,所有牵绊都可以云淡风轻地说bye bye。我们毫不犹豫地转身,嚣张得分开,各自寻找自己的未来。

 

摸爬滚打间,我不断转换命运的轮盘。也会受挫,也会难过,我把自己放纵在时光里,借着青春的荷尔蒙尽情挥霍。形形色色的人从我身边徘徊闪逝,社会百态我一一尝尽。命运是喜怒无常的坏小子,一路追逐间我们错过太多。我用不服输的眼神沉淀纷扰的硝烟,始终相信下一个拐角会遇见命中的大仙。

 

一晃好多年过去,红唇还是一样的弧度,我还是孑然一身。习惯每天保持最好的状态出门,买一样可口的早餐,努力赚钱,拼命玩,无聊的时候,偶尔想想天各一方的你。日子还是不温不火地度过,我并不感到难过。这是成长必然的经过,铅华褪尽,方显初心。再多各自的疯狂,也不及和你一起轻勾小指卧看斜阳。

 

也许真的有命中注定,让我们在漂泊多年后再次重逢。如果我们就此相形渐远,那我也想让你知道,这辈子最幸福的事情,就是和你一起醉倒在斜阳里,聆听耳畔青草破土而出的声音。

──────────────────────♫──────────────────────
Splendor in the Grass

I can see you’re thinking baby
I’ve been thinking too
about the way we used to be
and how to star a new

Maybe I’m a hopeless dreamer
maybe I’ve got it wrong
but i’m going where the grass is green
if you like to come along

Back when i was starting out
I always wanted more
but every time I got it
I still felt just like before

Fortune is a fickle friend
I’m tired of chasing fate
and when I look into your eyes
I know you feel the same

All these years of living large
are starting to do a sin
I wont say it wasn’t fun
but now it has to end

Life is moving oh so fast
I think we should take it slow
rest our heads upon the grass
and listen to it grow

Going where the hills are green
and the cars are few and far
days are full of splendor
and at night you can see the stars

Life’s been moving oh so fast
I think we should take it slow
rest our heads upon the grass
and listen to it grow

 

原载耳朵链接:http://kxt.fm/?p=190343

评论

热度(2)